ZHP HUFIEC SZPROTAWA        

 " MAJÓWKA'2016" - GRA TERENOWA DRUŻYN  HUFCA  SZPROTAWA ZHP

 

 

RESPEKTUJEMY  PRAWO HARCERSKIE”

Termin:     25 (środa) maja 2016

Miejsce:    Wiechlice ( Teren byłego lotniska), Zespół Szkół w Wiechlicach

Cele:  

  • Przypomnienie punktów Prawa Harcerskiego. Umiejętność posługiwania się Prawem Harcerskim w codziennym życiu.
  • Rozwijanie umiejętności orientacji w terenie z wykorzystaniem map i znaków topograficznych.
  • Pogłębianie wiadomości i doskonalenie umiejętności z zakresu udzielenia pierwszej pomocy w nagłych wypadkach oraz zachowania się w sytuacjach kryzysowych.
  • Promocja zdrowego stylu życia.
  • Rozwijanie wrażliwości plastycznej z wykorzystaniem środków plastycznych i podręcznych.
  • Integracja drużyn, rozwijanie poczucia bezpieczeństwa.

Organizatorzy:     

  • organizator wiodący - 8 Drużyna Starszoharcerska  im. Wandy  Rutkiewicz  przy  Zespole Szkół w Wiechlicach -

  • współorganizatorzy - Hufiec Szprotawa ZHP, Zespół Szkół  Nr 3 w Wiechlicach

 Program:

  • 09.00 - 09.10  Dotarcie  patroli do miejsca wyznaczonego na mapie – duży pas startowy
  • 09.15 - Apel organizacyjny oraz uroczyste rozpoczęcie Majówki
  • 09.45 - Odprawa opiekunów patroli
  • 09.50 - 11.45 Gra terenowa
  • Zakończenie gry terenowej - zbiórka patroli w ZS w Wiechlicach w punkcie pomiędzy budynkami gimnazjum a stołówką.
  • 11.50 - 12.05 Podsumowanie gry terenowej, wręczenie dyplomów
  • 12.10 - 14.10 - Ognisko, smażenie kiełbasek, śpiewy i pląsy
  • 14.15 - Apel organizacyjny, krąg, pożegnanie. Wyjazd do domu.

Informacje organizacyjne:

Przejazdy uczestników Majówki  zorganizowane są we własnym zakresie, na własny koszt.

  • W Majówce biorą udział  patrole liczące 6-7 osób, drużyna może wystawić kilka patroli
  • Zgłoszone w wyznaczonym terminie, pod opieką pełnoletniego opiekuna
  • Opiekun patrolu musi posiadać pisemne zgody rodziców (prawnych opiekunów) niepełnoletnich członków patrolu na udział w imprezie.

Wpisowe:

  • 6 zł. członkowie hufca Szprotawa ZHP, ujęci w systemie Ewidencja ZHP oraz z opłaconymi składkami członkowskimi.
  • 8 zł pozostali uczestnicy majówki

Wpisowe należy wpłacić na rachunek bankowy hufca nr 07 1090 2545 0000 0001 1351 5165 WBK S.A. 1 w Szprotawie pod nazwą: Hufiec Szprotawa ZHP – tytuł wpłaty: Majówka 2016, liczbę osób biorących udział w Majówce.  Wpisowe należy wpłacić do 15.05.2015 . W przypadku rezygnacji patrolu z udziału w Majówce organizatorzy zwracają wpisowe potrącając poniesione koszty. W przypadku niestawienia się na Majówkę poszczególnych członków patrolu organizatorzy nie zwracają wpisowego.

Świadczenia organizatorów:

  • Opieka wychowawców
  • Opieka medyczna
  • Pamiątkowy, okolicznościowy  znaczek
  • Dyplom dla patrolu
  • Ubezpieczenie od Następstw  Nieszczęśliwych Wypadków i Odpowiedzialności Cywilnej w dniu imprezy

Zgłoszenia:

Zgłoszenia patroli przyjmowane są w formie elektronicznej jednocześnie na dwa adresy: rwolanska@o2.pl oraz  szprotawa@zhp.pl   do dnia 15. maja.2016 (wcześniejsze zgłoszenia ułatwią komendzie imprezy wykonać zadania organizacyjne).

Zagadnienia dla  patroli do przygotowania:

  • Wiedza z zakresu Prawa Harcerskiego
  • Przypomnienie wiedzy  z zakresu symboliki harcerskiej i szyfrowania ( GADERYPOLUKI, i inne

Obowiązkowe wyposażenie uczestników Majówki:

  • Odpowiednie obuwie i ubranie do marszu i pogody
  • Apteczka pierwszej pomocy - jedna na patrol
  • Przybory do pisania i rysowania
  • Lista obecności (załącznik nr 2)
  • Harcerze regulaminowe umundurowanie
  • Woda do picia, plecak, chusteczki higieniczne,  kiełbaski do smażenia (albo inna przekąska) we własnym zakresie
  • Gitara lub inny sprzęt grający w miarę możliwości.

Postanowienia końcowe:

  • Na miejsce Majówki patrole docierają we własnym zakresie.
  • Drużyna może wystawić na Majówkę kilka patroli liczące 6-7 osób każdy
  • Patrolom zgłoszonym po terminie nie gwarantujemy wszystkich świadczeń podczas Majówki.
  • Organizatorzy zastrzegają za sobą prawo indywidualnej  interpretacji oraz zmiany wyżej wymienionych punktów programy Majówki.

Załącznik Nr 1 - karta zgłoszenia   <<POBIERZ>>

Załącznik Nr 2 - lista obecności     <<POBIERZ>>

 

POWRÓT